חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחירי ההזנה – לא באחריותנו: משרד החינוך מתנער מתגובת עיריית שדרות

עיריית שדרות ביקשה את התערבות שר החינוך אלא שבתגובה ראשונה של משרד החינוך מתברר כי הם אינם הכתובת לעליית מחירי ההזנה

הורי שדרות מסרבים להיכנע: ביממה האחרונה התעוררה סערה של ממש ברשתות החברתיות בעקבות ההחלטה להעלות את מחירי ההזנה משמעותית. במקביל נפתחו קבוצות ווצאפ בהם קראו ההורים שלא לשלם את הסכומים הנדרשים ולפעול לביטול ההחלטה.

עיריית שדרות טענה אתמול כי "מחירי ההזנה שנקבעו ע"י משרד החינוך התקבלו בעירייה בימים האחרונים וחשוב לציין, כי חלה עלייה במחירים בעקבות העלייה של שדרות בדירוג הסוציו אקונומי מ-4 ל-5. ראש העיר פנה בעניין לשר החינוך שיפעל להקפאת ההעלאה ואנו ממתינים לתשובתו".

מי אחראי? צילום: גולן סבג עיריית שדרות, חיים צח לע"מ
צילום: גולן סבג

בעקבות הדברים פנינו הבוקר למשרד החינוך שם התנערו מאחריות על העלאת מחירי ההזמנה. ממשרד החינוך נמסר לזירה בשדרות: "שיעור השתתפות ההורים בעלות ההזנה מכוח חוק ארוחה יומית לתלמיד מחושב לפי רמת ההכנסה לנפש ולא השתנה בשבע השנים האחרונות. באשר להשתתפות הרשויות בהזנה, משרד האוצר הוא זה שמגדיר את התקצוב וזאת בהתאם למדד הלמ"ס של הרשויות המקומיות ועל כן יש לפנות אליו".

הפעיל החברתי אלירן ג'רבי מסר בתגובה: "אומנם עלינו מאשכול 4 ל- 5 במדד החברתי כלכלי ועדיין, יש בעיר משפחות עם שלושה ילדים, שאין באפשרותם לשאת בהוצאות השנתיות עבור הזנה ובמקום בו גדלתי והתחנכתי ילדים לא נשארים רעבים.

אני קורא מכאן לראש העיר ומחזיק תיק החינוך לטפל בנושא ולמצוא תקציב לאלתר. אין לי ספק, שעניין ההזנה קרוב לליבם ויפעלו מול המשרדים הממשלתיים לסייע לאותן משפחות שידם אינה מושגת".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

עיריית שדרות ביקשה את התערבות שר החינוך אלא שבתגובה ראשונה של משרד החינוך מתברר כי הם אינם הכתובת לעליית מחירי ההזנה
דילוג לתוכן