חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מציאות לא הגיונית": תחנת משטרה חדשה נחנכה בשדרות

אתמול אחר הצהריים נערך טקס חנוכת מבנה תחנת שדרות, לאחר שביום הראשון ללחימה החליט מפקד המחוז ניצב אמיר כהן להרוס את מבנה התחנה ולחסל 25 מחבלים שהסתתרו בתוכה.

לאורך הימים האחרונים, שקדה המשטרה יחד עם הרשות המקומית, לאיתור מבנה ממנו יוכלו השוטרים להמשיך לתת שירותי משטרה לאזרחים.

צילום: דוברות המשטרה

הטקס התקיים במעמד השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, סגן המפכ"ל ניצב אבשלום פלד, מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן, רב המשטרה נצ"מ רמי ברכיהו, סגל פיקוד המשטרה והמחוז הדרומי וראש העיר שדרות מר אלון דוידי.

השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר: "שוטרי תחנת שדרות אומר לכם – בעודכם מבכים את אחיכם השוטרים הגיבורים – דעו שאתם לא רק מגיני העיר הנפלאה הזו, אתם גם מחדשיה, אתם גם מניפי דגל התקומה – אתם הסמל של נצח ישראל. מעשי המופת של אחיכם השוטרים שנפלו בקרב כאן מתרוממים אף מעבר לזעקות השבר על לכתם. נשימתה של מדינה שלמה ורבים בעולם נעתקה בשעות הקרב ההרואי שניהלתם כאן בזמן שהגנתם בגופכם על תושבי שדרות. אנחנו עודנו בתחילת המלחמה. חמאס והג'האד האסלאמי ישלמו את המחיר למעשי הטבח שביצעו. מדינת ישראל מגוייסת כולה לשים סוף לארגוני הטרור האלו, למחבלים הנפשעים ממשיכי דעאש בדורנו. המדינה קמה אחרי השואה במחויבות עמוקה להיות בית מגן לעם היהודי – באמירה "לעולם לא עוד". יחד איתכם ועם כל כוחות הביטחון אנחנו נוודא שכך יהיה".

צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי: "בשבת , כשראיתי את תמונות ההרס של מבנה התחנה בשדרות , ידעתי מיד כי תחנת משטרה חייבת לקום מחדש כמה שיותר מהר. תחנת משטרה היא סמל שלטון – היא סמל לריבונות והיא גם חוף מבטחים וכתובת לאזרח בכל ימות השנה ובטח בימים אלה של מלחמה. נחשפתי כאן למפקדים ושוטרים – מלוכדים, חזקים, אמיצים, נחושים וחדורי מטרה להמשיך במאבק להגנה על המולדת ושמירה על שלומם וביטחונם של תושבי העיר.
אין ספק בליבי, שכל אלה יסייעו בידכם להמשיך במלוא העוצמה והכוח".

מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן: "גם במציאות הקשה הזו אנחנו לא נשברים, עומדים זקופי קומה אוחזים בנשק ומסתערים בכל הכוח – שלא יהיה שום ספק לאויבינו ולעומדים מן הצד – ישראל תנצח צה"ל ינצח -אנחנו ננצח! זה מה שאנחנו עושים כאן היום בהקמת תחנת שדרות החשדה לאחר שמוטטנו אותה על עשרים וחמישה מחבלים שהיו חמושים במקלעים, ארגזי תחמושת, עשרות טילים, רימונים ומטענים רבי עוצמה שכל מטרתם הייתה לטבוח בתושבי העיר שדרות.
באותה עת שקיבלתי את ההחלטה למוטט את התחנה ידעתי שתקום במהרה תחנה חדשה כשדגל ישראל מתנוסס עליה בגאון. לוחמים ושוטרים גיבורים, אני גאה בכם!! עם ישראל גאה בכם!!! תוך כדי הקרבות שניהלנו מול מחבלים אכזריים ושפלים ראיתי שוטרים שנלחמו בגבורה וללא מורא כדי להצליח את חייהם של האזרחים חיי חבריהם וכוחות ההצלה".

"אנחנו המגן הראשון מול אויבינו, נמשיך לשמור על העורף שכבר מזמן הפך לחזית, נמשיך להילחם עד שננצח – זה ייעודנו וזו המשמרת שלנו. יש לנו אזרחים נפלאים וזה מה שמבטיח את עתידנו, אני קורא בקריאה לציבור היקר – משטרת ישראל ומחוז הדרום אתכם ולמענכם, נגיע לכל התרחשות בכל מקום ובכל שעה. אנו במצב מלחמה ולפנינו תקופה ארוכה וקשה".

צילום: דוברות המשטרה

מפקד מרחב לכיש, נצ"מ רועי ולדמן: "אנו מציינים היום אירוע היסטורי. במציאות אחרת הייתי פותח במילים "יום חג" לתחנה, אך במציאות הלא הגיונית בה אנו חיים, "תקומה" היא המילה הנכונה והעוצמתית ביותר כדי להבהיר לכולם, שמבנה התחנה, שהפך לביתם השני של השוטרים אומנם נפל, אבל שישה ימים בלבד לאחר מיטוט התחנה על המחבלים, בני העוולה, מבנה התחנה קם מחדש. דבר המעיד יותר מכל כי רוחנו חזקה מתמיד, כפי שנאמר "וכאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ".
גבורתם של שוטרי תחנת שדרות, הפכה לחלק בלתי נפרד מההיסטוריה של מדינת ישראל והעם היהודי. הסיפורים על גיבוריה, אלו שנפלו, זיכרונם לברכה, ואלו ששרדו, הפכו לא רק למורשת התחנה אלא למורשתה של מדינת ישראל כולה. מורשת זו תמשיך ללוות אותנו לעד."ה

טקס חנוכת מבנה תחנת שדרות 12.10.23

Shared with Dropbox

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן