חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכוננים לשנת הלימודים: 120 מורים משדרות השתתפו בסמינר עירוני

סמינר מורים עירוני למורי בתי הספר היסודיים בנושא השפה העברית התקיים במהלך החופש הגדול כחלק מהיערכות לקראת שנת הלימודים תשפ"ד.

במסגרת מהלך נרחב לקידום מוביליות חברתית בקרב תלמידי מערכת החינוך בעיר, קיימה השבוע עיריית שדרות סמינר מורים של בתי הספר היסודיים מכלל המגזרים (ממלכתי, ממ"ד וחרדי). בסמינר, שהתקיים זו השנה השנייה והפך למסורת, הייתה נוכחות מרשימה של כ-120 מורים מבתי הספר שהשתתפו במערך ההרצאות והפעילויות המרשים והמרתק ושהתקיים בטרמינל לעיצוב בבת ים.

צילום: דוברות עיריית שדרות

הסמינר נפתח בשיח הודות חשיבות הטמעת השפה העברית כבר בגיל הרך ובפרט בגילאי 0-9 שנים כגילאים קריטיים להעשרת אוצר המילים בשפה העברית. תומר שלם, מנהל תוכנית 'ראשית', הנחה את הסמינר ולירון זכאי ממרכז 'קמה אורנים' הרחיבה על חשיבות השפה והשפעת המחנכים והמורים על התפתחות השפה העברית, הרבה מעבר לשיעורי שפה, אלא בכל שיעור, גם במתמטיקה וגם במדעים.

מנהל אגף החינוך בעיריית שדרות, גיל חדש, הרצה על 'אוצר המילים' בשפה העברית שלו ישנה השפעה גדולה בתמונת הבוגר העתידי ואוצר המילים משפיע על התפיסה העצמית והאמונה של ילד ושל בוגר, עד כמה הוא מסוגל להתמודד מול אחרים במיוחד במיונים בצבא, באקדמיה או בכל מפגש חברתי אחר.

צילום: דוברות עיריית שדרות

ד"ר תמי סבג שושן העבירה הרצאה בפני הנוכחים "כמה מילים על מילים" וחתמה את הרצאתה המרתקת שהידיעה הגבוהה היא לא אוצר מילים, אלא של השימוש במילה, כולל השימושים הרגשיים בה.

בתום ההרצאה התחלקו הנוכחים לחמש סדנאות תוכן והתנסות ברמה גבוהה ביניהן: שפה וחשיבה, דיבייט ועמידה בפני קהל דרך מילים ומשחק, דיבייט פרקטיקות בהוראה, כלי התקדמות הקריאה בבינה מלאכותית עם מייקרוסופט, הוגנות ומוביליות בהשראת סיפורי ילדים.

צילום: דוברות עיריית שדרות

לאחר מכן, התקיימו מעגלים בית ספריים בהנחייתן של רכזות השפה בבתי הספר כחלק מהיערכות לקראת שנה"ל תשפ"ד. את היום חתם המופע של אסף אשתר "כל המילים השמחות" בחידודי השפה העברית ומותאם לתשעת הימים.

המשתתפים יצאו בתובנות מיום זה ואחת המורות סיכמה: "השנה אני פותחת את שנת ה-30 שלי בהוראה ויום זה העשיר אותי מאוד שיש לי במה להשתפר כמחנכת וכמורה המנחילה שפה עברית. מנהלי בתי הספר שגם נכחו בסמינר, הביעו הערכה רבה על דיוק ודקדוק הפרטים והתאמת יום זה לכל המגזרים. "השפה העברית שזורה בכל המגזרים כשפת הקודש וכשפה המתחדשת יותר משנה לשנה", אמר אחד המנהלים שהשתתפו בסמינר.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן