חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"לא דופק חשבון": ראש עיריית שדרות אלון דוידי בריאיון חג

באווירה מתוחה, חגי תשרי יגיעו בסוף השבוע לסיומם וזה זמן טוב לשמוע מראש עיריית שדרות, אלון דוידי על התפתחות העיר שנמשכת מסביב לשעון, ההגירה החיובית, הביקוש בשוק הנדל"ן וגם - מה הוא חושב על סערת ההזנה בגנים

אם נסתכל במבט שנה אחת בלבד אחורה, אפשר לראות ששדרות ממשיכה לנפץ כל מיתוס, ולעשות את הבלתי ייאמן. מהעיר שקיבלה את הטייטל "החזית של המדינה", הפכה שדרות להיות העיר השניה המבוקשת במכירת דירות בישראל. לא מדובר בדבר של מה בכך, בפרט לאור העובדה שהעיר עדיין בחזית, התושבים עדיין חיים את הטראומה והפחד יום יום והמצב הביטחוני, כרגיל וגם כיום – עדיין נפיץ.

בריאיון מיוחד לחדשות הזירה בשדרות, מספר ראש העיר אלון דוידי על עשור של עשיה, לצד המאבק הבלתי מתפשר בממשלה לטובת תושבי העיר וגם על נתיבי התחבורה החדשים שצפויים להקל על כולנו, לצד סערת ההזנה וגם – הקמת היכל תרבות ממוגן וכוכבת הנדל"ן החדשה שנמצאת עמוק בליבו – שדרות.

צילום באדיבות דוברות עיריית שדרות

שדרות במקום השני במכירת דירות בישראל, נשמע כמעט לא אמין.

"מי שבעשר שנים האחרונות מגיע לעיר יודע שהצבתי חזון אמיתי שבא מהלב ואומר בצורה פשוטה – למרות הקשיים והמצב הביטחוני, שדרות תלמד את העולם ואת כל עם ישראל איך אנשים יכולים להתגבר עם כל הכאב והקושי ועם הרקטות. פיתחנו נוסחה בעיר עם התושבים הנפלאים, אנחנו לא כאן כדי לשרוד אלא כדי להתפתח".

"לצד תוכנית ממשלתית שהגיתי עם רה"מ נתניהו והשרים מ-2014 גיבשנו תוכניות הנוגעות בקהילה, בתרבות, בספורט, בפיתוח ולצד זה עובדים יחד ומשקיעים בחוויה של התושב, שיהיה לו טוב פה, שיהיה גאה בעיר שלו. זה לא נתון חד פעמי, זה נתון לאורך עשור. אני רואה בזה כבוד לעיר, הצלחה של התושבים והעירייה וכל הגופים שאיתנו ואת ההצלחה הזו נמשיך בכל הכח".

צילום: קובי גדעון לע"מ

ועדיין זה לא דבר של מה בכך, החיים משתבשים כאן מעת לעת. איך אתה מסביר את הנתון?

"פשוט מאוד כי טוב לחיות פה. אני תמיד אומר ששדרות זה 95 גן עדן והיתר פחות נעים. הזמן לימד אותנו לפתח את החוסן הקהילתי. אני אמנם לא מופקד על הביטחון אבל מוציא את הנשמה לכל מי שבממשלה על מנת לדרוש את הביטחון המירבי. אני כראש עיר יכול להבטיח לתושבים שאנחנו קמים בבוקר, קמים בחדוות יצירה ורצון גדול לעשות את הדברים בצורה הטובה ביותר".

השכונות הותיקות בעיר זוכות להתייחסות לא פחות מהחדשות.

"בעיר שדרות השקענו עשרות מליוני שקלים בשכונות הוותיקות. החלפנו תשתיות, הצבנו מוטמנים, נכנסו לתוך שטחים ציבוריים פרטיים שלמעשה מעולם לא נגעו בהם, החלפנו את כל תאורת הרחוב ללדים ואנחנו מוכרים חשמל וכך מממנים בעצם את טיפוח הגינות. בניגוד לערים שמתפתחות ונוצרות שתי ערים – אצלנו שדרות היא עיר אחת שנותנת מענה לכלל תושביה".

———————————–

ויש גם בשורות. בימים אלו מוקם הכביש החדש מאיבים עד אור הנר, כביש שעתיד לתת מענה ולהקל על עמוסי התנועה. חלקו הראשון ייפתח אחרי החגים והשני בחודש מרץ. בנוסף, עובדים בעירייה על הקמת 6,000 יחידות דיור חדשות, למעלה מחמישים אלף מ"ר שטחי מסחר ומשרדים בכניסה לעיר ועוד ארבעה מרכזים מסחריים גדולים. אל מול הממשלה ניצב ראש העיר דוידי שיודע לדפוק על השולחן שצריך ולדרוש תקציבים המסייעים לפיתוח הניכר.

צילום: גולן סבג

אתה ראש עיר שיודע להביא כסף, שלא מפחד לתת בראש שצריך, להעביר ביקורת ועדיין שומר על יחסים טובים עם הממשלה.

"מעבר לזה שאני ראש עיר, זה המהות שלי. נולדתי בחינוך,  התחלתי בחינוך. אני נשוי באושר לאשתי היקרה שמנהלת אולפנה. כל דבר שאני עושה בעיר מגיע משיחות עם ילדים, עם תושבים, אם זה ביקורת או הצעות לייעול. כל דבר אני רואה מהעיניים שלי כאבא, כבן זוג, כמי שרוצה לחיות בעיר. ראש הממשלה יודע שהוא יקבל ממני גם ביקורת בצורה חד משמעית לצד הדברים הטובים. אני הספיקר של התושבים שלי ואני צריך לדאוג להם במאה אחוז, אני לא דופק חשבון. אני עושה את זה שנים אבל יודע לשמור על מערכת תקינה ומכובדת".

"אם בעבר כל הגעה שלי לעולם הייתה לגייס משאבים, היום פתחנו מרכז חוסן בינלאומי ואנחנו מלמדים איזה פעולות צריך לעשות. יש לנו סדנאות שאנחנו מעבירים במקסיקו, אוקראינה, ארה"ב ועוד מדינות. הדבר הזה הוא גם שגרירות טובה למדינת ישראל. היום אנחנו מגיעים לעולם ובאים ואומרים מה אנחנו יכולים לעזור להם, יש מצוקות בעולם ואנחנו משתדלים לסייע ככל הניתן".

—————

כשדוידי נכנס לתפקידו בשדרות התגוררו 21 אלף תושבים, כיום עומדת העיר על 36 אלף תושבים והצפי בשנת 2030 הוא לכחמישים אלף תושבים.

אחת הסיבות העיקריות להגעת תושבי חוץ, היא הטבות המס.

"יש לי כמה תפקידים, אחד מהם הוא לנהל את העיר והחזון השני זה לדחוף את הממשלה ולהיות זה שעומד על החומה וצועק. אם לא מחסלים מחבלים אתקוף את ראש הממשלה ואם יחסל ויעשה את הפעולות הנכונות יקבל ממני גיבוי. דבר שלישי לדאוג שכל תושב שבחר לגור בשדרות, גר בעצם בחזית של מדינת ישראל. שאני מסתכל על ילדי שדרות, כל ילד פה גדל במציאות מורכבת ואעשה הכל יחד עם ראש הממשלה והשרים על מנת לדאוג שכל תושב יקבל את המקסימום שאפשר ממדינת ישראל".

רה"מ נתניהו. צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

יש חשש שההטבות לתושבי שדרות יבוטלו?

"אני לא חושב, אני לא רואה את זה קורה".

מה בעניין סערת ההזנה? מה הפתרון לתושבים?

"יש משהו מעוות בדירוג הסוציואקונומי. כל ראשי הערים מתלוננים עליו ואומרים שהוא לא הגיוני ולא נכון, צריך לעשות רפורמה בזה. לשבת עם השלטון המקומי ולמצוא נוסחה אחרת. הזוי שעיריות שמקדמות הכנסות נענשות על ידי המדינה. אני חושב שזו מציאות שהיא לא נכונה וצריך לשנות אותה. ההזנה זה לא תקציבים ולא מדד שנמצא אצלי אבל אני מבטיח שלא היה ולא יהיה ילד רעב בשדרות. הנחתי את הגזבר והנהלת העירייה להוסיף עוד תקציבים לוועדת ההנחות, קראנו לתושבים להגיש לוועדה, אנחנו ערים למצב הכלכלי. אני רואה כמה העירייה סייעה בחגים ולכן כל מי שצריך וזכאי יקבל את הסיוע. שום ילד לא יהיה רעב, הרחבנו את הקריטריונים".


 דוידי יתמודד בסוף החודש על קדנציה נוספת לראשות העיר, ולא, הוא לא משתעמם לרגע: "לא רק שלא מיציתי, הרעב שלי התגבר. האתגרים הרבה יותר גדולים, הצרכים של העיר יותר גדולים. אני פה כדי לשרת את הציבור. החזון שלי הוא תושב מרוצה".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

באווירה מתוחה, חגי תשרי יגיעו בסוף השבוע לסיומם וזה זמן טוב לשמוע מראש עיריית שדרות, אלון דוידי על התפתחות העיר שנמשכת מסביב לשעון, ההגירה החיובית, הביקוש בשוק הנדל"ן וגם - מה הוא חושב על סערת ההזנה בגנים
דילוג לתוכן